tirsdag 27. november 2007

Første langtur!

Det vil si; langtur og langtur, Fru Blom... 14,5km er ikke egentlig langt, men å bruke 1t 50m på det er ihvertfall lang tid.

Dette var nå sist søndag og dagsformen var ikke bra. Beina var særdeles lite pigge, og hver eneste lille motbakke fikk meg til å lure på hvordan i all verden jeg kunne tenke "jeg føler meg så utrolig sterk i dag" da jeg løp ut av døren. I min uendelige visdom måtte jeg absolutt drikke noen kopper kaffe kl. 18 kvelden før. Det forstyrret vannbalansen, pluss at jeg ikke fikk sove. Genialt!

Jeg har jobbet meg sakte opp til 3-4 mil i uken, og løper max én 10km på asfalt, resten på sti. Det er nå snø i Lillomarka der jeg løper, og på søndag var det +2 og slaps og vann (se bildet).

Det er bare i helgene jeg løper mens det er lyst. Ellers i ukedagene bruker jeg hodelykt om kvelden etter jobb. Dette er egentlig ganske risikabelt (både pga. is og mørke). I starten var det endel overtråkk, men det har blitt bedre. To ganger har jeg falt på isete steiner. Planen er nå å la Løplabbet sette pigger i noen gamle løpesko - det tar de p.t. 200 kroner for.

Apropos langtur - jeg er nettopp ferdig med biografien til Paula Radcliffe. Hun har gjeldende verdensrekord på maraton for kvinner: 2:15:25. Noen av langturene hennes er på 38.5km og går unna på 2t 15m. Det er mer enn dobbelt så fort som jeg løp nå sist søndag. Jeg trøster meg med at hun nok IKKE drikker kaffe kvelden før sine langturer!!!

Ingen kommentarer: